Najczęstsze błędy copywriterów

Określeniem dobry copywriter nie każdy może się mianować. Wiele osób, pracujących w tej dziedzinie zastanawia się nad tym jak pisać, by było to prawidłowe. W sieci znajduje się wiele tekstów, w których nagminnie powielane są te same błędy przez copywriterów. Oto kilka z nich.

Najsłynniejsze błędy

Bardzo często spotykanym rodzajem błędu jest „rzucanie zaklęć”. Polega to na używaniu zwrotów powielanych przez wszystkich we wszystkich sytuacjach. Charakteryzują się tym, że ładnie brzmią, są wspaniałymi, ale pustymi obietnicami, pozostającymi bez pokrycia. Spotyka się je praktycznie na każdej firmowej stronie. Warto stosować bardziej przekonujące sformułowania, aniżeli powtarzać jedne i te same frazy. Kolejnym często spotykanym błędem jest to, że są one zrozumiałe tylko dla wyszukiwarek Google. Dobry copywriter powinien znaleźć balans między odpowiednim tekstem, o konkretnych treściach merytorycznych z uwzględnieniem SEO wymagań, czyli winien być także SEO friendly. Oznacza to, że tekst powinien zawierać właściwe frazy kluczowe, które wcześniej zostały poprzedzone researchem. Powinien on skupiać się na rozwiązaniu konkretnych zagadnień oraz odpowiadać na odpowiednie pytania. Nie można przeoczyć prawidłowego formatowania treści, tutaj należy zadbać o ciekawy tytuł, nagłówki H1-H6, wypunktować treść oraz zawrzeć linki.

Najczęstsze błędy copywriterów

Pozostałe ważne aspekty

Chcąc zdobyć zaufanie klienta należy pozbyć się w treściach przymiotników o najwyższym stopniu. Warto zastąpić je konkretnymi informacjami, które łatwo można zweryfikować. Teksty powinny być o czymś, winny wyzbyć się fraz, które o niczym konkretnym nie mówią. Częstym etapem, który jest pomijany przez wielu copywriter to research. To bardzo ważny etap, który musi być zachowany, by tekst był merytoryczny i posiadał jakąś wartość dla odbiorcy. Pamiętać warto także o tytułach i nagłówkach, ponieważ to zwykle one są czytane i decydują, czy tekst będzie czytany czy też nie. Trzeba tworzyć takie nagłówki, które będą zachęcać do przeczytania całości artykułu.