Wdrożenie platformy B2B

Handel elektroniczny charakteryzuje się ciągłym rozwojem, firmy prowadzące działalność w niemal każdej branży posługują się tym kanałem sprzedaży, ponieważ Klienci bardzo chętnie z niego korzystają – niezależnie od wieku i pozycji społecznej. Dla przedsiębiorstw idących z duchem czasu i starających się odpowiadać na potrzeby swoich klientów poleca się platformę B2B, dzięki której zmniejsza się wszelkie koszty obsługi Klienta i jednocześnie podnosi się wartość sprzedaży.

Jaka powinna być platforma B2B?

Najważniejszą kwestią jest przemyślana realizacja tego przedsięwzięcia i najwyższe jej standardy, w przeciwnym wypadku taka inwestycja mijałaby się z celem – tylko idealny projekt platformy B2B ma szanse na realny sukces. To, na co należy zwrócić uwagę to odpowiednie dopasowanie projektu do specyfiki działania firmy, strategii, którą posługuje się w codziennych działaniach dotyczących relacji z Klientami o zróżnicowanych potrzebach konsumenckich. Platforma B2B powinna być zatem jak najbardziej funkcjonalna – w tym przypadku najlepszym tego wyznacznikiem będzie wdrożenie aplikacji mobilnej, dzięki której Klientowi wystarczy smartfon, by dokonać interesującego zakupu. Unikanie tego rozwiązania może nie przynosić upragnionych efektów, a w najgorszym przypadku spowodować niemałe straty nie tylko finansowe, ale również wizerunkowe. Współcześni użytkownicy internetowych platform sprzedażowych cenią sobie samodzielność w dokonywaniu zakupów, w związku z czym z pewnością docenią fakt umieszczenia na stronie internetowej wszystkich niezbędnych informacji. Ważna w tym aspekcie jest intuicyjna nawigacja umożliwiająca zapoznanie się z dokładnym opisem produktu, jego ewentualnymi funkcjami, wariantami oraz zapewnianie sprawnego zarządzania swoim kontem po rejestracji. Z platformy B2B korzystają najczęściej hurtowi Klienci, dlatego równie ważne jest udostępnienie opcji jak najbardziej elastycznych płatności, w postaci choćby możliwości opłacenia jednej lub kilku faktur jednocześnie, czy też podział płatności na dogodne dla kontrahenta raty. Mile widziane dla kontaktów handlowych jest również ustalenie z Klientem indywidualnych warunków płatności, jednak wymaga to oczywiście dokonania odpowiednich zabezpieczeń przed ewentualnymi nieuczciwymi praktykami.

Wdrożenie platformy B2B

Jakie oprogramowanie wybrać do platformy B2B?

Pierwszą możliwością jest dedykowane oprogramowanie, które charakteryzuje się indywidualnymi i najbardziej zaawansowanymi funkcjonalnościami dostosowanymi do potrzeb konkretnego klienta i branży, w której działa. W tym rozwiązaniu najważniejsze jest przemyślenie wszystkich aspektów, gdyż wprowadzenie ewentualnych zmian w przygotowanym już wcześniej oprogramowaniu jest kosztowne i czasochłonne. Innym rodzajem oprogramowania jest Open Source, który może być wdrożony dla każdego Klienta, a zawarte w nim funkcjonalności są zaawansowane i odpowiednio rozbudowane, przykładem jest PrestaShop. Natomiast dla niewielkich firm poleca się głównie oprogramowanie SaaS, którego działanie opiera się na subskrypcji i posiada dopasowane funkcjonalności, dokonanie ewentualnych zmian nie wymaga żadnych zaawansowanych działań i jest niedrogie. Generalnie każda platforma b2b jest doskonałym sposobem na prowadzenie dochodowej działalności w sieci.