Jak zachęcić klienta do zakupów w e-sklepie?

Sklepy internetowe w ostatnim czasie bardzo zyskały na znaczeniu. Właściciele takich witryn zaczęli zacierać ręce i przeliczać potencjalne zyski. Jednakże sprawa nie wygląda tak prosto. Konkurencja staje się coraz większa, a wybicie się na tle innych nie jest łatwym zadaniem. Konieczne jest dopasowanie swojej oferty do oczekiwań klienta oraz wywarcie na nim dobrego wrażenia.

Jasna i czytelna witryna

Pierwszym, o czym trzeba pamiętać to czytelność i intuicyjność witryny. Coraz więcej osób robi zakupy online za pośrednictwem urządzeń mobilnych, dlatego też strona powinna przedstawiać się na nich równie dobrze, jak na urządzeniach desktopowych. Użytkownik nie może mieć problemu ze znalezieniem nawigacji oraz z dotarciem do określonych miejsc w e-sklepie.

Szeroki wybór – podział na kategorię

Kolejnym istotnym aspektem jest dobre dostosowanie oferty. Ważne, aby kupujący miał z czego wybierać. Sklep z kilkoma produktami nie zawsze będzie odpowiadał na coraz większe potrzeby odbiorcy. Warianty kolorystyczne, szeroka gama rozmiarów, wzorów i rodzajów może decydować o wyborze właśnie tego e-sklepu. Jednakże bogactwo asortymentu musi być odpowiednio skategoryzowane, tak aby klient mógł łatwo i szybko odnaleźć to, czego potrzebuję, bez konieczności przewijania dziesiątek stron ze zbytecznymi dla niego produktami.

Jak zachęcić klienta do zakupów w e-sklepie?

Kody rabatowe i bony lojalnościowe

E-commerce nie może istnieć bez odpowiedniego gratyfikowania swoich odbiorców. Dobry rabat sprawia, że klient decyduje się na zakup, a dodatkowo ponawia go w przyszłości. Przemyślane i realne metody przewiązywania klienta do sklepu, mogą realnie przełożyć się na zyski. Ludzie uwielbiają dostawać coś gratis, obniżać koszt zakupów, czy korzystać z darmowej wysyłki.

Szerokie możliwości dostawy i płatności

Jeżeli mowa o dostawie, to oczywiście to kolejny punkt wpływający na konkurencyjność e-sklepu. Darmowa dostawa jest bardzo dużym atutem, ale to nie wszystko. Ludzie doceniają wiele możliwości dostaw. Wybór powinien być także dostępny przy formach płatności, dzięki temu większe grono odbiorców będzie mogło znaleźć najwygodniejszą metodę, która sprosta jego oczekiwaniom.