Reklama biznesu lokalnego na Facebooku — Sprawdź, czym jest, jakie ma korzyści i wykorzystaj jej potencjał!

Prowadząc biznes lokalny do reklamy swojego biznesu, możemy z powodzeniem wykorzystywać internet. Jednym z najlepszych miejsc na to jest Facebook z wieloma milionami użytkowników i co ważniejsze dużą grupą osób z danego miasta, którym możemy zaprezentować swoją ofertę. Jak zatem wykorzystać Facebook Ads i reklamę na Facebooku do promowania swojego lokalnego biznesu i na co zwrócić uwagę? Szczegóły poniżej.

Reklama biznesu lokalnego na Facebooku — Sprawdź, czym jest, jakie ma korzyści i wykorzystaj jej potencjał!

 

Czym jest Facebook Ads?

Facebook Ads to system reklamowy, który umożliwia emitowanie reklam na tym portalu społecznościowy. Obsługa jest prosta i korzystać z niego może każda osoba. Reklama na Facebooku po uruchomieniu jest wyświetlana użytkownikom, którzy widzą ją w formie banerów graficznych, postów czy materiałów video. Istnieje kilkanaście form reklamy i wiele ustawień, dzięki którym możemy stworzyć “reklamę idealną”. Proces uruchamiania trwa kilkanaście minut i jest intuicyjny. Możemy też wybierać opcje płatności za wyświetlenie lub za kliknięcie a rachunek płacić będziemy dopiero po wyemitowaniu reklam.

Targetowanie reklam

Ważnym elementem reklamy na Facebooku jest targetowanie. Uruchamiając reklamę swojego biznesu stacjonarnego — lokalnego możemy określić komu zostanie wyświetlona nasza reklama. Możemy zatem wybrać jedynie osoby mieszkające w danej miejscowości lub aktualnie w niej przebywające. Oprócz opcji lokalizacyjnych możemy też określić wiek, płeć, zainteresowania i kilkaset innych elementów. Dzięki będziemy mogli emitować reklamę dokładnie klientom z naszej grupy docelowej, którzy znajdują się w danym mieście.

Czy i dlaczego warto?

Zdecydowanie warto reklamować swój lokalny biznes na Facebooku. Uruchomienie kampanii jest proste, szybkie i możliwe dla każdego. W cenie ok. kilkunastu złotych dotrzeć możemy nawet do kilkuset odbiorców. Możemy również reklamować swój biznes, tylko osobom z danego miasta, dzięki czemu nie będziemy tracili środków na reklamę wyświetlaną innym osobom. Reklama na Facebooku jest też pozytywnie odbierana, a sam portal często służy do wyszukiwania lokalnych restauracji, cukierni czy punktów naprawczych.