Jak przygotować skuteczną kampanię SMS marketingową?
SMS marketing to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi używanych w kampaniach reklamowych. Umiejętne wykorzystanie masowej wysyłki SMS-ów w celach promocyjnych jest w stanie pomóc w uzyskaniu kilkudziesięciu procentowej konwersji, podczas gdy w przypadku innych narzędzi konwersja wynosi zaledwie kilka procent.
Jak prawidłowo przygotować kampanię SMS marketingową, aby spotkała się ona z oczekiwaną reakcją odbiorców?
SMS marketing – najskuteczniejsza i najtrudniejsza forma przekazu reklamowego
Komunikacja marketingowa za pomocą krótkich wiadomości tekstowych to najskuteczniejsza i zarazem najtrudniejsza obecnie forma działań marketingowych. Jej podstawowymi atutami jest blisko 100% odczytywalność wiadomości (SMS-y otwiera bowiem praktycznie każda osoba, która je otrzyma), szybkość dotarcia z wiadomością do klienta (SMS potrzebuje zaledwie ułamka sekundy, aby znaleźć się na telefonie odbiorcy) oraz wysoka klikalność w umieszczone w widomości linki i co za tym idzie także wysoki współczynnik konwersji.
Aby móc skorzystać z dobrodziejstw, jakie ma nam do zaoferowania SMS marketing, każda firma musi posiadać bazę danych z numerami komórkowymi klientów oraz osób zainteresowanych jej usługami. Jej gromadzenie wymaga jednak sporej ilości czasu oraz cierpliwości, dlatego SMS marketing jest narzędziem skierowanym głównie do firm, które taką bazą danych dysponują.
Na uprzywilejowanej pozycji są tutaj sklepy internetowe, które przy składaniu zamówienia zazwyczaj wymagają podania numeru komórkowego klienta. W każdej jednak sytuacji warto zachęcać klientów do pozostawienia numeru telefonu oraz wyrażenia zgody na otrzymywanie na niego komunikatów reklamowych, gdyż da nam to ogromne możliwości reklamowania swoich usług i produktów w przyszłości.
Jaką platformę do masowej wysyłki SMS-ów wybrać?
Masowa wysyłka SMS-ów marketingowych odbywa się w oparciu o platformy udostępniające swoim klientom usługi SMS API. Wartym polecenia serwisem tego typu jest Apifonica, która specjalizuje się w dostarczaniu klientom sprawdzonych i niezawodnych rozwiązań do masowej wysyłki SMS-ów promocyjnych.
Korzystanie z platformy Apifonica jest bardzo proste. Aby uruchomić usługę wystarczy podpiąć do swojego konta bazę danych z numerami klientów, do których chcielibyśmy kierować SMS-y promocyjne oraz uzupełnić pozostałe dane. Apifonica pozwala na dowolne spersonalizowanie wiadomości, która trafi do skrzynki odbiorczej telefonu klienta. Korzystając z niej możemy używać zwrotów bezpośrednich do klienta (np. po imieniu), co pozwoli zmniejszyć dystans oraz wywoła w odbiorcy pozytywną reakcję. Ponadto, mamy także możliwość zaplanowania dnia oraz godziny, w którym ruszy nasza kampania, co także wywiera ogromny wpływ na jej skuteczność.
Kampanie SMS marketingowe są dziś znakomitym sposobem, aby pozytywnie wyróżnić się na tle konkurencji korzystającej m. in. z kampanii marketingowych w social mediach, e-mail marketingu oraz innych bardziej tradycyjnych narzędzi działań promocyjnych. Kampanie SMS marketingowe realizowane za pośrednictwem platformy Apifonica pozwalają bowiem na natychmiastowe dotarcie do naszej grupy docelowej oraz osiągnięcie za ich pomocą najlepszych rezultatów.
Partnerem artykułu jest Apifonica - więcej na Apifonica.com.