Marketing w jednoosobowej działalności gospodarczej
W Polsce, większość osób aktywnych zawodowo, jest zatrudniona w małych firmach lub prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. To znaczy, że na takich drobnych inicjatywach opiera się znacząca część gospodarki. To, że duże firmy łożą spore pieniądze na reklamę jest oczywiste. Jedna dla wielu osób, wcale takie oczywiste nie jest, że drobne inicjatywy, również powinny się reklamować, na przykład za pomocą artykułów i gadżetów reklamowych.
Nowa firma na rynku
Gdy młoda firma wchodzi na dowolny rynek, nie jest nikomu znana. Nie jest zbyt istotne czy jest to działalność usługowa, handlowa czy jakakolwiek inna. Bez odpowiedniego rozkręcenia biznesu, za pomocą odpowiednich metod, raczej mało kto dowie się o danej działalności. Początkujący często popełniają ten błąd, wychodząc z założenia, że klient dowie się o nich sam z siebie. Niestety tak to nie działa i trzeba włożyć trochę wysiłku w to, aby klient mógł znaleźć ofertę danej firmy.
Metod pozyskiwania klientów jest wiele. Niektóre z nich, takie jak reklamy w telewizji czy radio, są zarezerwowane tylko dla wielkich korporacji. Inne natomiast można powodzeniem stosować nawet w małym, lokalnym biznesie. Trzeba je tylko zaadaptować do potrzeb danej firmy. Używając odpowiednich technik oraz wspomagając się artykułami i gadżetami reklamowymi, może to okazać się stosunkowo proste.
Rodzaje marketingu
Najmniej kosztowną formą promocji, polecaną dla małych firm jest reklama w internecie. Co prawda wiele ofert, które docierają do przedsiębiorców, wiąże się z ponoszeniem pewnych kosztów, to można wybrać również darmowe formy promocji. Należą do nich takie metody jak, założenie i prowadzenie profili w mediach społecznościowych, prowadzenie bloga i strony firmowej czy kanału z materiałami wideo. Właściwie to dokładne opisanie swojej oferty na stronie internetowej jest dzisiaj podstawą w niemal każdym biznesie. Według statystyk większość ludzi szukając dowolnych usług, najpierw robi to poprzez wyszukiwarkę internetową.
Można też użyć bardziej tradycyjnych metod, a mianowicie wszelkiego rodzaju artykułów i gadżetów reklamowych, takich jak wizytówki, katalogi i ulotki. Badania socjologów pokazują, że pomimo ogromnej cyfryzacji przestrzeni, rozdawanie ulotek jest nadal bardzo skuteczne i dobrze odbierane przez większość klientów.
Artykuły i gadżety reklamowe
Spektrum gadżetów reklamowych, które można wykorzystać do promocji swojej działalności jest ogromna. Podstawą jest posiadanie wizytówek, gdyż to wpływa na profesjonalny wizerunek przedsiębiorcy. Do podstawowych artykułów reklamowych należą również wszelkiego rodzaju katalogi, w których można zamieścić portfolio ze swoimi dotychczasowymi pracami, oraz dołączyć profesjonalnie rozpisaną ofertę handlową. Można też pójść krok dalej i dodać do katalogu, jakiś drobny gadżet firmowy, taki jak kalendarz czy breloczek. To z pewnością sprawi, że firma zostanie lepiej zapamiętana przez potencjalnego klienta.
Materiał o artykuły i gadżety reklamowe w Versus-Reklama.pl.