Trendy w biznesie w 2019 roku

Świat biznesu zmienia się praktycznie każdego roku. Nowe przepisy oraz rozwijająca się technologia wymagają trzymania ręki na pulsie przez przedsiębiorców. Jakie są kluczowe trendy biznesowe na rok 2019?

Automatyzacja kontaktu z klientem

Wraz z rozszerzaniem się firmy konieczne jest zadbanie o kompleksową obsługę klienta. Bardzo często zdarza się, że firma nie jest w stanie obsłużyć wszystkich klientów. Mowa tutaj o tych, którzy wydali na chwilę obecną zbyt mało pieniędzy, aby nimi się indywidualnie zajmować. Powstaje mnóstwo systemów automatycznych, które potrafią już samodzielnie obsługiwać klientów, którzy nie są zbyt wartościowi dla firmy. Jest to bardzo duże udogodnienie dla firmy, a z drugiej strony, klient otrzyma satysfakcjonującą odpowiedź bez konieczności uczestniczenia w tym specjalistów od obsługi klienta.

Trendy w biznesie w 2019 roku

Personalizacja sprzedaży

Jeszcze kilkanaście lat temu jeden rodzaj reklamy był transmitowany dla każdej grupy odbiorców. Z pewnością na samym początku to działało. Obecnie czasy się zmieniły i konieczna jest personalizacja reklamy, która zachęci określony typ odbiorców do interakcji z marką. Coraz szybciej rośnie świadomość konsumentów i nie przekonują ich już zwykłe reklamy, które tak naprawdę nie mają określonej grupy odbiorców. Interesuje ich zatem tylko w pełni spersonalizowana oferta, która rozwiąże określony problem.

Nastawienie na usługi

Coraz większy odsetek firm stanowią przedsiębiorstwa usługowe. Coraz więcej osób woli zamówić usługę, które będzie trwała przez określoną ilość czasu, niż kupić produkt, który niekiedy jest jednorazowego użytku. Wiąże się to również z korzyściami dla firm. Zdecydowanie preferują oni utrzymywanie długofalowych relacji z klientem, gdyż zadowolony klient może przynieść następnych. W przypadku zakupu produktu klient może z niego skorzystać i już nigdy więcej nie wrócić.

Nadążanie za trendami w biznesie jest sprawą kluczową. Zostając w tyle, otwieramy możliwości naszym konkurentom, którzy tylko czekają na nasze potknięcia i z chęcią przejmą naszych klientów.