Gadżety grawerowane

Prowadząc własną firmę, każdy prędzej czy później spotyka się z tym samym problemem. Mianowicie z brakiem klientów. Poza odpowiednimi umiejętnościami w danej dziedzinie, którą zajmuje się przedsiębiorca, należy jeszcze nabyć kompetencje z zakresu zdobywania klientów. Nawet najlepsi rzemieślnicy i eksperci muszą się reklamować, choćby rozdając potencjalnym klientom ulotki lub gadżety grawerowane.

Krótko o historii gadżetów reklamowych

Wzmianki o pierwszych formach wizytówek pochodzą z czasów starożytnych. Wtedy władcy, dygnitarze oraz bardzo bogaci kupcy wręczali swoim kontrahentom coś, co dziś można nazwać wizytówką. Wtedy były to wyryte w drewnie, kamieniu lub kawałku metalu symbole lub podpisy. Dzisiaj ta forma promowania własnej osoby oraz biznesu, przybiera nieco inną formę, choć co do zasady polega na tym samym. Zamiast archaicznych surowców, właściwych dla tamtych czasów, stosuje się papier. Wizytówki często drukuje się na ozdobnym, efektownym papierze, a bardziej kreatywni przedsiębiorcy nie ograniczają się do prostych stylizacji, takich jak zamieszczenie imienia, nazwiska oraz numeru telefonu, lecz okraszają je efektowną grafiką. Korzystając z dobrodziejstw technologii i faktu, że dzisiaj każdy może zaopatrzyć się w szereg materiałów poligraficznych, wizytówki wręcza się razem z różnymi katalogami.

Mogą one zawierać ofertę firmy lub zdjęcia i opisy realizowanych dotychczas projektów. Ciekawym rozwiązaniem jest wręczenie przy okazji, jakiegoś drobnego przedmiotu użytkowego, który będzie symbolicznym upominkiem. Jest to sympatyczny gest w stronę klienta, który jest częścią składową budowania pozytywnej relacji. Mogą to być dowolne gadżety grawerowane. Standardowym rozwiązaniem są zwykłe długopisy, które przydadzą się w każdej firmie i w każdym biurze. Nie ulega wątpliwości iż jest to rozwiązanie powszechnie stosowane, więc warto wymyślić coś innego. Odpowiedni grawer można nanieść na dowolny przedmiot, więc przedsiębiorcę ogranicza tylko wyobraźnia.

Mogą to być kalendarze książkowe, kalendarze do powieszenia na ścianę lub do postawiania na biurko, kubki, breloki do kluczy a nawet kubki. Najlepszym rozwiązaniem będzie wymyślenie czegoś oryginalnego, związanego z konkretną branżą. Taka kreatywność z pewnością wzbudzi pozytywne odczucia u potencjalnego klienta, który chętniej zainteresuje się ofertą firmy.

Czy wciskanie klientom ulotek jest skuteczne

Wielu przedsiębiorców czytając takie rady stwierdzi, że jest to zbyt nachalne a klienci nie reagują na to zbyt dobrze. Jednak nie jest to prawda. Socjolodzy przeprowadzali na ten temat wiele badań, z których wynikło, że większość ludzi wcale nie uważa za wścibskie proponowania folderów reklamowych, ulotek, katalogów czy rozdawania tego typu gadżetów grawerowanych. Było to wręcz odbierane pozytywnie. Ciekawym wnioskiem z tych badań był fakt, że tego typu działania wpływają lepiej na potencjalne zainteresowanie klienta, niż popularniejsza w tej chwili reklama w internecie lub inny mediach, takich jak radio czy telewizja. Powinno to dać do myślenia właścicielom małych firm.

Gadżety grawerowane

Gdzie wydrukować swoje kalendarze

Kiedyś firmy chcące zamówić gadżety grawerowane, jak długopisy czy breloki musiały udać się do specjalnej firmy, która się tym zajmuje. Natomiast aby wydrukować firmowe kalendarze, musieli udać się do profesjonalnej drukarni. Dzisiaj nie ma już takiej konieczności. Wystarczy znaleźć odpowiednią firmę w internecie, za zamówione produkty prawdopodobnie dotrą już po kilku dniach.

Artykuł powstał przy wsparciu ekspertów z firmy Nana.com.pl