Jak promować swoją firmę za pomocą content marketingu?
Content marketing jako promocja firmy to niestety często omijany aspekt, który może przynieść bardzo dobre rezultaty. Jedynymi warunkami, aby z jego pomocą odnieść sukces, są umiejętności oraz systematyczność. Bez nich z pewnością nie będzie efektów.
Dlaczego reklama poprzez content marketing jest pomijana tak często?
Według wielu właścicieli firm content marketing jest na początku zbyt drogi, aby inwestować w niego spore pieniądze. Jak to wygląda naprawdę? Owszem, na samym początku należy zatrudnić lub wynająć dobrego content marketingowca, który ustali strategię działań, a następnie wdroży ją w życie. Prawda jest jednak taka, że czas oczekiwania na efekty jest porównywalny z innymi metodami promocji firmy.
Drugim powodem, dlaczego reklama za pomocą content marketingu jest spychana na drugi plan, to nieznajomość trendów obecnie panujących w branży reklamowej. Sporo właścicieli małych firm uważa, że istnienie strony internetowej w formie wizytówki jest w 100% wystarczające, aby zadbać o odpowiednią reklamę w Internecie. Oczywiście jest to błąd. Aby strona internetowa rzeczywiście przynosiła zyski, potrzebne są działania, które ją wypromują. Jednym z tych działań jest oczywiście content marketing.
Pod jakimi działaniami kryje się content marketing?
Promocja firmy pod postacią content marketingu ma wiele twarzy. Najpopularniejszą z nich jest oczywiście pisanie bloga, na którym firma opisuje swoje usługi. Dodatkową zaletą jest to, że użytkownik, czytając artykuły pisane w imieniu firmy, automatycznie czuje więź z daną firmą i jej autorytet w jego oczach rośnie. Taki właśnie cel mają działania contentowe. Mają edukować użytkowników, ale również wzbudzać ich zaufanie.
Innym rodzajem content marketingu jest publikowanie filmów na YouTube. Content nie powinien być kojarzony tylko i wyłącznie z treścią pisaną. W ostatnim czasie bardzo dużą popularność zyskują firmy, które swoją wiedzę przekazują za pomocą materiałów wideo. W ciągu 1 minuty filmu można przekazać nawet kilkaset razy więcej słów, niż miałoby to miejsce w przypadku artykułów blogowych. Jest to z pewnością rzecz do przemyślenia przez właścicieli firm, jaki i działy marketingu.
Promocja firmy w sieci to temat bardzo szeroki. Dotyka on mnóstwa dziedzin, które mogą działać, lecz niekoniecznie muszą. Kluczowe w tym przypadku jest znalezienie złotego środka, dzięki któremu będzie można pozyskiwać nowych klientów, ale również utrzymywać obecnych. Jest to niezwykle ważna rzecz w procesie funkcjonowania firmy, która musi zostać dokładnie przeanalizowana.