Charakterystyka i zastosowanie druku uv

Dużą popularność zyskuje dziś, stosowany głównie w marketingu, druk uv. Pozornie drukarka uv nie różni się szczególnie od urządzeń wykonujących druk innego typu. Na materiał nanoszone są ciekłe polimery, co umożliwia stworzenie napisu czy grafiki. Różnica polega jednak na tym, że drukarka uv emituje promienie ultrafioletowe, których zadaniem jest utwardzenie polimerów. Tym samym powstaje druk, który jest wyjątkowo trwały.

Co charakteryzuje druk uv?

Jest to rodzaj druku, który ponad wszystko cechuje się olbrzymią wytrzymałością. Wiele nadruków blaknie pod wpływem promieni słonecznych, a nawet sztucznego, lecz silnego światła. W tym przypadku nie ma takiego problemu, gdyż nadruki uv powstają poprzez wykorzystanie promieni uv, zatem promieniowanie ultrafioletowe nie może ich zniszczyć. Ponadto, druk ten znosi doskonale nawet częsty kontakt z wodą. Innymi słowy, zwykle łatwiej zniszczyć materiał, na którym wykonano druk, niż same nadruki.

Wytrzymałość druku uv nie miałaby absolutnie żadnego znaczenia, gdyby cechował się on niską rozdzielczością. Jednak nadruki wykonane tą techniką są wyraźne, przyjemne dla oka. Należy jednak pamiętać, że obsługa drukarki uv wymaga pewnych kwalifikacji. Niedostosowanie ustawień do rodzaju materiału, czy wykorzystanie niewłaściwego tuszu sprawiają, że efekty pracy są dalekie od oczekiwanych.

Charakterystyka i zastosowanie druku uv

Znaczenie drukarek uv w marketingu

Jak wspomniano we wstępie, druk wykorzystujący ultrafiolet jest powszechnie wykorzystywany w marketingu. Wynika to z następujących czynników:

  • możliwość wykonywania nadruków na różnorodnych materiałach
  • wytrzymałość na oddziaływanie czynników atmosferycznych
  • wyrazistość druku

W marketingu wykorzystuje się dzisiaj rozmaite materiały, z których powstają ulotki, plakaty, czy banery. Większość z nich doskonale współpracuje z drukarkami uv. Co więcej, nie ma znaczenia również rozmiar, co jest szczególnie ważne w przypadku banerów, osiągających nieraz ogromne rozmiary.

Kwestię wytrzymałości druku ultrafioletowego oraz jego wysokiej jakości omówiono już wcześniej. Nie ma wątpliwości, że obie te cechy mają duże znaczenie w marketingu. Plakaty, banery i inne materiały promujące zwykle umieszcza się w przestrzeni publicznej, pod gołym niebem, stąd też ich wytrzymałość na promienie słoneczne czy opady jest nie do przecenienia. Wyrazistość druku jest natomiast ważna, aby rzucając się w oczy, reklama nikomu nie umknęła.

Profesjonalne wykonanie

Wspomniano już wcześniej, że fachowe wykonanie nadruku jest kluczowe, jeżeli jego jakość ma być zadowalająca. Firmą, która od lat wykonuje profesjonalny druk uv jest Grupa3Druk. Zatrudnieni tam fachowcy, wykorzystując nowoczesny sprzęt, wykonują nadruki na niemal każdym podłożu, wliczając w to nawet powierzchnie metalowe i metalizowane.