Polska firma w Chinach - dlaczego warto skorzystać z konsultingu?

Chiny to jedna z największych potęg gospodarczych świata. Rozwijająca się dynamicznie chińska gospodarka ma ogromny potencjał. Nie dość, że jest to najludniejsze Państwo świata, to przede wszystkim jest to rynek rosnący, a chińskie społeczeństwo się bogaci. 

Aspirujący na rynek chiński przedsiębiorcy mogą jednak napotkać na wiele barier. Począwszy od bariery językowej, przez olbrzymie różnice kulturowe, po imponującą konkurencję i zawiły system prawny. Aby przedsięwzięcie w Państwie Środka miało największe szanse na powodzenie, warto sięgnąć po wsparcie i zainteresować się takim pojęciem jak consulting Chiny.

Consulting Chiny - czyli co?

Mowa o usłudze doradztwa przez profesjonalistów, doskonale rozeznanych w meandrach rynku chińskiego - tego jak wygląda aktualnie i jakie przejawia tendencje na przyszłość. Przeprowadzenie analiz rynkowych oraz identyfikacja przewag konkurencyjnych to istotne kroki w ustalaniu strategii wejścia na rynek wschodni. Warto powierzyć je komuś, kto z realiami Państwa Środka jest za pan brat. 

Nie da się ukryć, że jest to rynek mocno specyficzny. Aby na nim zaistnieć, nawiązywać współpracę i rozwijać się, należy najpierw dokładnie go poznać i zrozumieć, co dla europejczyków nieraz nie jest łatwe. Znajomość różnic kulturowych to podstawa która znacząco ułatwia nawiązywanie pierwszych kontaktów i prowadzenie negocjacji z partnerami z Chin.

Consulting Chiny to usługa kierowana nie tylko dla firm, które chcą zająć się importem towarów z Chin i sprzedawać je z dużym zyskiem na rynku europejskim. Coraz więcej osób chce wykorzystać ogromny potencjał jaki posiada rynek chiński i eksportować tam swoje towary i budować markę.

Polska firma w Chinach - dlaczego warto skorzystać z konsultingu?

Handel z Chinami -  na co zwrócić uwagę?

Dobra firma konsultingowa wyjaśni na co należy położyć szczególny nacisk planując współpracę gospodarczą. Zgromadzi informacje na temat interesującego Cię sektora, oraz oceni perspektywę rozwoju. Co więcej, opracuje strategię i pomoże budować markę w tamtejszych realiach.

Jeżeli zależy Ci na nawiązaniu długotrwałych relacji handlowych z Chinami, rozeznanie jeżeli chodzi o znajomość różnic kulturowych to must-have. Typ kampanii reklamowej, który znakomicie sprawdzi się w Europie, w Chinach może być zupełnie nietrafiony,a nawet… uznany za obraźliwy. Były już takie przypadki i to dotyczące globalnie znanych marek (np. Dolce & Gabbana)

W jakiej walucie prowadzi się biznes z partnerami chińskimi? Istnieją branże gdzie preferuje się płatności w dolarach amerykańskich, niemniej coraz więcej azjatyckich kontrahentów preferuje rozliczenia w juanach.Przemawia za tym brak ryzyka walutowego u chińskiego partnera biznesowego.

Dlaczego warto zainwestować w konsulting planując wejście na rynek chiński

Chiny to nie tylko ogromny potencjał, ale i specyficzna kultura oraz duża konkurencja. Aby działać z sukcesami w Państwie Środka warto zadbać o to by mieć jak najbardziej aktualny obraz Chin, posiadać dobre rozeznanie w tym, czego potrzebują Chińczycy, oraz w jakim kierunku zmierza tam branża w której chce się działać. Konsulting będzie nieoceniony.