Zalety reklamy zewnętrznej. Dlaczego warto z niej korzystać?

Reklama zewnętrzna to jeden z najpopularniejszych obecnie nośników treści reklamowych. Spotkać ją można na praktycznie każdym kroku, zwłaszcza w dużych miastach. Reklama zewnętrzna pozwala firmom dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, jest niedroga oraz pozwala na dłużej zatrzymać zainteresowanie potencjalnych klientów. Jakie są najważniejsze zalety reklamy zewnętrznej i dlaczego warto z niej korzystać?

Czym jest reklama zewnętrzna i jak się przejawia?

Reklama zewnętrzna, nazywana także reklamą outdoorową lub w skrócie OOH (out-of-home), to forma reklamy umieszczana poza miejscem zamieszkania konsumentów. Spotkać ją można we wszystkich, często uczęszczanych miejscach w miastach oraz w środkach komunikacji miejskiej. Obejmuje bardzo szerokie spektrum mediów, wśród których znajdują się nośniki aktywne w postaci np. citylightów oraz pasywne, do których należą m. in. plakaty, billboardy i tablice reklamowe.

Reklama zewnętrzna wyróżnia się prostym i minimalistycznym przekazem. Jednocześnie jest dobrze zauważalna oraz łatwa w odbiorze, co znacząco wpływa na jej skuteczność. Aktualnie trudno wyobrazić sobie krajobraz miejski bez nośników reklamy zewnętrznej, które na dobre się w nim zakorzeniły. Firmy bardzo chętnie korzystają z tej formy reklamy, gdyż pozwala im być blisko klientów, budować z nimi więź oraz utrzymywać zainteresowanie.

Zalety reklamy zewnętrznej. Dlaczego warto z niej korzystać?

Reklama zewnętrzna jako element skutecznej kampanii reklamowej

Reklama zewnętrzna bardzo często wykorzystywana jest jako jeden z elementów dużych kampanii reklamowych. Zapewnia bowiem wysoką częstotliwość kontaktów potencjalnych klientów z całą kampanią oraz znakomicie uzupełnia inne działania prowadzone np. w mediach. Przechodnie stykający się na co dzień z nośnikami reklamy zewnętrznej lepiej utrwalają w pamięci treść przekazu reklamowego oraz zapamiętują markę, która jest za niego odpowiedzialna.

Popularność reklamy zewnętrznej wynika także z jej szerokich zasięgów. Ta forma reklamy pozwala bowiem szybko dotrzeć z przekazem promocyjnym do szerokiego grona odbiorców, zaciekawić ich oraz zyskać ich zainteresowanie. Ponadto, reklama zewnętrzna posiada także długotrwałe działanie oraz wiąże się ze stosunkowo niskim kosztem realizacji, co ma szczególne znaczenie dla opłacalności jej stosowania. Badania wskazują, że reklama zewnętrzna wywiera również duży wpływ na wizerunek firmy i marki, gdyż pozwala być bliżej klienta oraz przekazywać mu pożądane komunikaty w prostej i czytelnej formie.

Dlaczego warto korzystać z reklamy zewnętrznej?

Ogromnym atutem reklamy zewnętrznej jest czas jej ekspozycji, który w przypadku większości nośników może wynosić nawet 24 h przez 7 dni w tygodniu. Reklama zewnętrzna nie jest więc przekazem doraźnym i tymczasowym, ale stałym, co znacząco wpływa na jej skuteczność oraz pozwala na dotarcie z przekazem do dużego grona osób.

Reklama outdoorowa jest ponadto mało inwazyjna, niedroga w realizacji, doskonale widoczna oraz praktycznie wszechobecna, co znacząco wpływa na jej popularność wśród firm poszukujących sprawdzonych metod promocji swoich usług. Więcej informacji na temat reklamy zewnętrznej oraz firmy oferujące jej realizację znaleźć można na stronie: https://www.reklama.pl/zlecenia/reklama-zewnetrznawewnetrzna.