Najpopularniejsze portale społecznościowe na świecie

Świat nowych technologii związanych z Internetem nieustannie się rozwija w zastraszającym tempie. Co roku powstają nowe projekty, które aspirują do tego, aby przejąć prym na tym ogromnym rynku, jednak niewielu z nich się to udaje. Jednocześnie wiele portali z milionami użytkowników upada, lub jest przejmowana przez konkurencję. Nie ulega wątpliwości, że media społecznościowe to bardzo płynny rynek, na którym nigdy nie ma spokoju.

Rozwój mediów społecznościowych

Media społecznościowe to niewątpliwie bardzo ciekawy casus biznesowy oraz socjologiczny. Dla wielu wizjonerów, stworzenie takiego portalu okazało się strzałem w dziesiątkę, pozwalającym na zbicie fortuny. Dla wielu okazało się jednak sromotną porażką. Ciężko znaleźć jednoznaczny przepis na sukces w tej branży. Historia pokazała, że nie wystarczy czegoś wymyśleć. Trzeba jeszcze umiejętnie to wdrożyć i dotrzeć do użytkowników, którzy będą wiedzieli, jak ów pomysł wykorzystać. Świetnym przykładem amerykańskiego snu jest Facebook. Natomiast kontrastową przygodę biznesową, zapisał na kartach historii polski portal, który funkcjonował przez kilka lat pod nazwą Grono. W Polsce był bardzo popularny, jednak jego właścicielom zabrakło polotu, rozmachu w myśleniu i koncepcji jak wypuścić ten pomysł na szersze wody. Trzeba tutaj zaznaczyć, że same założenia portalu były bardzo zbliżone do Facebooka, który jakiś czas później podbił świat, stając się hegemonem branży. Odpowiedź na to, czemu jednym się udaje, a innym nie jest bardzo skomplikowana i właściwie nie można tego określić jednoznacznie. Zdaje się, że trzeba się po prostu wstrzelić i być w odpowiednim czasie, w odpowiednim miejscu.

 

Najpopularniejsze portale społecznościowe na świecie

 

Najpopularniejsze portale społecznościowe na świecie

Media społecznościowe mają niekwestionowanego lidera. Jest nim oczywiście Facebook. Ta platforma, według różnych szacunków zrzesza nawet 2 miliardy ludzi. Niektóre dane podają, że jest ich mniej, ale faktem jest, że ta liczba ciągle rośnie, wraz z rosnącą liczbą osób, będących w zasięgu sieci Internet. Kolejnym z liderów rynku jest popularny Twitter. Jest to portal stawiający na prostotę i minimalizm, który swoją pozycję wśród internautów utrzymuje już od wielu lat, a liczba jego użytkowników ciągle rośnie. Na liście najważniejszych portali społecznościowych, trzecie miejsce zajmuje LinkedIn. Jest to portal o zupełnie innym profilu i przeznaczeniu niż poprzednie. Zrzesza on specjalistów w swoich branżach, którzy chcą go wykorzystać w celach promocji swojej marki osobistej oraz traktować jako, swego rodzaju wizytówkę. Kolejne popularne serwisy to oczywiście najbardziej znane miejsce, do oglądania krótkich materiałów video, czyli YouTube. Generuje on miliardy wyświetleń każdego dnia, a liczba użytkowników stale rośnie. Niewiele mniejszą popularnością cieszy się również Instagram, który stawia na minimalizm i oferuje swoim użytkownikom jedynie możliwość wrzucania zdjęć.

Czy jest miejsce na nowe portale

Zdaje się, że media społecznościowe zawładnęły sercami internautów i pomimo ogromnej konkurencji, jest jeszcze miejsce na nowe pomysły. Aby osiągnąć sukces w tej branży, trzeba mieć jednak wiele szczęścia.

Tekst powstał ze wsparciem branżowego portalu socialpress.pl.