Skąd czerpać wiedzę w branży marketingowej?

Wiedzę o marketingu możesz czerpać, uczestnicząc w konferencjach, szkoleniach i kursach. Rynek szkoleniowy jest bardzo zróżnicowany. Dlatego warto ustalić priorytety, którymi będziesz się kierować przy wyborze idealnej instytucji.

Skąd czerpać wiedzę w branży marketingowej?

Kto prowadzi szkolenie?

Pierwszą i najważniejszą rzeczą, jaką powinieneś wziąć pod uwagę jest to, kto prowadzi dane szkolenie, konferencję lub kurs. Jeśli ma przynieść zamierzone efekty, szkoleniowiec musi mieć odpowiednią wiedzę. Sprawdź, jakie ma wykształcenie i doświadczenie zawodowe w określonej branży. Obserwuj i analizuj jego biegłość w różnych aspektach, takich jak pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach, marketing cyfrowy, Google Ads, marketing w mediach społecznościowy i jakikolwiek inny obszar zainteresowań. Sprytnym sposobem na poznanie trenera jest sprawdzeniem jego obecności w Internecie. Przeglądnij profil na Facebooku, Twitterze i Linkedin. Sprawdź, w jaki sposób korzysta z mediów społecznościowych i Internetu, aby promować różne produkty i usługi.

Jaka jest pozycja instytutu szkoleniowego w wyszukiwarkach?

Techniki optymalizacji wyszukiwarki pomagają w lepszym pozycjonowaniu stron. Jeśli chcesz zdobyć profesjonalną wiedzę z marketingu, przeglądnij ofertę szkoleń, kursów i konferencji. Jeśli nie mieszkasz na miejscu, sprawdź, czy sala organizująca konferencje w Krakowie znajdują się w dobrze skomunikowanym miejscu. Wtedy na pewno nie zabłądzisz.

Sprawdź, jaką pozycję ma dany instytut szkoleniowy wśród konkurentów w Internecie. Zobacz, czy trzy główne słowa kluczowe wybrane przez instytut pojawiają się na trzech pierwszych stronach wyszukiwania. Jeśli tak, udzieli Ci wielu przydatnych i skutecznych rad marketingowych.

Sprawdź doświadczenie w prowadzeniu szkoleń?

Mądrość nie polega na poznawaniu faktów. Chodzi raczej o właściwe zrozumienie aspektu “dlaczego”. I to tylko dzięki krytycznej postawie, z czasem zdobywamy cenne doświadczenie. Dlatego zwróćmy uwagę tylko na te instytucje szkoleniowe, które mają dobrze ugruntowaną pozycję w branży i są już rynku przez jakiś czas. Takie instytucje są nie tylko dobrze znane, ale również wiarygodne. Jednak nie skreślajmy mało doświadczonej firmy szkoleniowej. Umiejętności i biegłość mogą być czasami ważniejsze od doświadczenia. Pamiętaj, aby sprawdzić infrastrukturę i miejsce organizacji szkoleń.

Sprawdź opinie i recenzje uczestników.

Opinie i recenzje mogą być cennym źródłem informacji. Sprawdź, czy możesz skontaktować się z byłym uczestnikiem kursu lub poczytaj opinie w Internecie. Poszukaj też listę rekomendacji.

Struktura opłat

Bądź ostrożny zarówno wtedy, gdy cena jest przesadnie wysoka, jak i wtedy, gdy jest skrajnie niska. Niektóre firmy windują ceny, twierdząc, że są bardzo znane. Inne próbują przyciągnąć jak największą liczbę klientów, proponując zaniżone ceny. Przede wszystkim sprawdź stosunek ceny do jakości. Zapoznaj się z programem nauczania. Czy zawiera aktualne informacje? Ile trwa?

Skąd czerpać wiedzę w branży marketingowej?

Certyfikaty

Kończąc profesjonalny kurs, dostaniesz certyfikat. To dowód, że zdobyłeś wiedzę w określonym temacie. Poprawisz swoją pozycję na rynku. Pamiętaj jednak, że certyfikaty powinny pochodzić tylko od tych organizacji, które mają uprawnienia w określonej gałęzi marketingu.