Co warto wiedzieć o identyfikacji wizualnej?

Pierwsze wrażenie w większości przypadków decyduje o tym, jak odbierają i oceniają nas inni ludzie. Podobna zasada obowiązuje także w przypadku firm, których wizerunek i wszystkie prowadzone działania powinny być wewnętrznie spójne oraz dostosowane do wymagań klientów, aby ci chętnie korzystali z ich usług oraz obdarzyli firmę zaufaniem. Każda firma powinna więc zadbać o identyfikację wizualną, która jest bardzo ważnym elementem tworzącym kompletny wizerunek firmy.

Czym jest identyfikacja wizualna i jakie elementy wchodzą w jej skład?

Identyfikacja wizualna to bardzo złożone narzędzie, którego głównym celem jest stworzenie kompletnego wizerunku firmy lub marki na rynku. W jej skład wchodzi szereg symboli, znaków oraz zachowań, z których firma korzysta w trakcie swojej codziennej działalności, a które są odczytywane przez jej odbiorców. Odpowiednio opracowana identyfikacja wizualna sprawia, że firma wyróżnia się spośród konkurencyjnych podmiotów działających w tej samej branży oraz jest pozytywnie postrzegana przez klientów i partnerów biznesowych.

W skład identyfikacji wizualnej wchodzi szereg elementów, z których każdy ma istotne znaczenie dla sposób, w jaki firma odbierana jest na zewnątrz. Do najważniejszych z nich należy logo, kolorystyka, krój pisma, wygląd produktów, szata graficzna materiałów promocyjnych, stroje pracowników, wygląd budynków i ich wnętrz oraz wiele innych. Ciekawym elementem, który również wchodzi w skład identyfikacji wizualnej, jest sposób prowadzenia rozmów z klientami oraz styl komunikacji.

Co warto wiedzieć o identyfikacji wizualnej?

Jaka powinna być profesjonalna identyfikacja wizualna?

Wszystkie wyżej wymienione elementy tworzą swoistą tożsamość wizualną firmy, która jest widoczna dla jej klientów oraz partnerów biznesowych. Identyfikacja wizualna może być więc określona mianem komunikatu wizualnego, który firma wysyła do swoich odbiorców i którego zadaniem jest wzbudzenie w nich określonych skojarzeń oraz przekazanie wartości ważnych dla firmy. Działania te wykorzystują ogromną rolę, jaką komunikaty wizualne pełnią we współczesnym świecie – są one bowiem lepiej zapamiętywane oraz kojarzone od wszelkich innych metod komunikacji.

Aby identyfikacja wizualna w pełni zrealizowała swoje cele musi być wykonana w prawidłowy sposób. Najważniejszym warunkiem jest spójność – identyfikacja wizualna musi harmonijnie łączyć ze sobą różne elementy, które powinny wzajemnie się uzupełniać oraz tworzyć jedną, w pełni zbilansowaną całość. Dobra identyfikacja wizualna powinna być także czytelna i wyważona, aby tworzące ją komunikaty wizualne nie wywoływały zbędnego chaosu oraz były możliwe proste w odbiorze.

Bardzo ważną cechą profesjonalnej identyfikacji wizualnej jest także unikalność – wszystkie jej komponenty muszą być oryginalne i niepowtarzalne, gdyż kopiowanie działań innych firm i marek jest negatywnie odbierane przez odbiorców i może nieść za sobą negatywne skutki wizerunkowe. Więcej rzetelnych informacji na temat identyfikacji wizualnej znaleźć można na stronie: https://brandglow.pl/oferta/identyfikacja-wizualna-corporate-identity/.