Wdrożenie platformy B2B
Handel elektroniczny charakteryzuje się ciągłym rozwojem, firmy prowadzące działalność w niemal każdej branży posługują się tym kanałem sprzedaży, ponieważ Klienci bardzo chętnie z niego korzystają – niezależnie od wieku i pozycji społecznej. Dla przedsiębiorstw idących z duchem czasu i starających się odpowiadać na potrzeby swoich klientów poleca się platformę B2B, dzięki której zmniejsza się wszelkie koszty obsługi Klienta i jednocześnie podnosi się wartość sprzedaży.
Jaka powinna być platforma B2B?
Najważniejszą kwestią jest przemyślana realizacja tego przedsięwzięcia i najwyższe jej standardy, w przeciwnym wypadku taka inwestycja mijałaby się z celem – tylko idealny projekt platformy B2B ma szanse na realny sukces. To, na co należy zwrócić uwagę to odpowiednie dopasowanie projektu do specyfiki działania firmy, strategii, którą posługuje się w codziennych działaniach dotyczących relacji z Klientami o zróżnicowanych potrzebach konsumenckich. Platforma B2B powinna być zatem jak najbardziej funkcjonalna – w tym przypadku najlepszym tego wyznacznikiem będzie wdrożenie aplikacji mobilnej, dzięki której Klientowi wystarczy smartfon, by dokonać interesującego zakupu. Unikanie tego rozwiązania może nie przynosić upragnionych efektów, a w najgorszym przypadku spowodować niemałe straty nie tylko finansowe, ale również wizerunkowe. Współcześni użytkownicy internetowych platform sprzedażowych cenią sobie samodzielność w dokonywaniu zakupów, w związku z czym z pewnością docenią fakt umieszczenia na stronie internetowej wszystkich niezbędnych informacji. Ważna w tym aspekcie jest intuicyjna nawigacja umożliwiająca zapoznanie się z dokładnym opisem produktu, jego ewentualnymi funkcjami, wariantami oraz zapewnianie sprawnego zarządzania swoim kontem po rejestracji. Z platformy B2B korzystają najczęściej hurtowi Klienci, dlatego równie ważne jest udostępnienie opcji jak najbardziej elastycznych płatności, w postaci choćby możliwości opłacenia jednej lub kilku faktur jednocześnie, czy też podział płatności na dogodne dla kontrahenta raty. Mile widziane dla kontaktów handlowych jest również ustalenie z Klientem indywidualnych warunków płatności, jednak wymaga to oczywiście dokonania odpowiednich zabezpieczeń przed ewentualnymi nieuczciwymi praktykami.
Jakie oprogramowanie wybrać do platformy B2B?
Pierwszą możliwością jest dedykowane oprogramowanie, które charakteryzuje się indywidualnymi i najbardziej zaawansowanymi funkcjonalnościami dostosowanymi do potrzeb konkretnego klienta i branży, w której działa. W tym rozwiązaniu najważniejsze jest przemyślenie wszystkich aspektów, gdyż wprowadzenie ewentualnych zmian w przygotowanym już wcześniej oprogramowaniu jest kosztowne i czasochłonne. Innym rodzajem oprogramowania jest Open Source, który może być wdrożony dla każdego Klienta, a zawarte w nim funkcjonalności są zaawansowane i odpowiednio rozbudowane, przykładem jest PrestaShop. Natomiast dla niewielkich firm poleca się głównie oprogramowanie SaaS, którego działanie opiera się na subskrypcji i posiada dopasowane funkcjonalności, dokonanie ewentualnych zmian nie wymaga żadnych zaawansowanych działań i jest niedrogie. Generalnie każda platforma b2b jest doskonałym sposobem na prowadzenie dochodowej działalności w sieci.